Foto: PU požeško-slavonska
U noći sa subote na nedjelju, 14./15. srpnja 2018., u koordinaciji sa Policijskom upravom osječko-baranjskom, na području naše Policijske uprave provest će se koordinirana preventivno-represivna akcija usmjerena na nadzor prisutnosti alkohola i droga u organizmu vozača.
Isto tako u srijedu 18. srpnja 2018., u vremenu od 16 do 24 sata u koordinaciji s Policijskom upravom osječko-baranjskom i Policijskom upravom brodsko posavskom, na području PU požeško-slavonske, provest će se preventivno-represivna akcija usmjerena na pojačani nadzor vozača motocikala, mopeda i bicikala u prometu.
Policijski službenici će akciju provoditi na više nadzornih mjesta na kojima se do sada iskazala ova problematika na prostoru naše županije.
Vozačima mopeda i motocikala savjetujemo sljedeće:
• prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
• uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
• zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
• provjeriti tlak u gumama,
• upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
• ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
• poštivati dopuštena ograničenja brzine,
• prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
• prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
• izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
• prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
• ne voziti slalom između vozila,
• kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
• predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
•voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
•voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
•poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Ostalim sudionicima u prometu preporučujemo da u odnosu na vozače mopeda i motocikla obrate posebnu pozornost na pravila prednosti prolaska, te da prilikom uključivanja, prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, pridaju veću pozornost ovoj kategoriji vozača, posebice u pogledu tzv. „mrtvog kuta“.
Prilikom susreta s ovim vrstama vozila treba voditi računa da su motocikli i mopedi vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.