Oštećeni 81-godišnjak je prema uputama instalirao aplikaciju kojom je počinitelju omogućio pristup mobitelu i mobilnom bankarstvu nakon čega mu je s računa skinut novac
Foto: Ilustracija
U četvrtak 20. lipnja 2024., policijskim službenicima je prijavio 81-godišnjak s područja Brestovca da ga je tijekom lipnja 2024. putem društvene mreže kontaktirala nepoznata osoba koja mu je obećala brzu zaradu.
Potom je 81-godišnjak prema uputama instalirao aplikaciju kojom je počinitelju omogućio pristup mobitelu i mobilnom bankarstvu nakon čega mu je s računa skinut novac.
Pozivamo građane da budu oprezni kako ne bi postali žrtve ovakvih kaznenih djela. Podatke o bankovnim karticama, PIN broju i CVV broju, kao i svoje osobne podatke, građani ne bi trebali ustupati nepoznatim osobama.
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.
Stranica