Opasna mjesta na cestama PU požeško-slavonske

Slika slike-vijesti/2011 godina/opasna mjesta/Bilicew.jpg

Foto: PU požeško-slavonska

Svakodnevno smo svjedoci događanja velikog broja prometnih nesreća i stradavanja sudionika na prometnicama diljem Hrvatske.

Proučavanjem i analiziranjem prometnih nesreća, posebno njihovom prostornom disperzijom, uočava se da se na pojedinim mjestima, odnosno kraćim odsječcima ceste, prometne nesreće događaju učestalije nego na ostalom dijelu prometne mreže. Cilj istraživanja sigurnosti prometa na cestama je detektirati takva mjesta koja kolokvijalno nazivamo „crnim točkama“.

Metodologijom istraživanja opasnih lokacija na cestovnoj infrastrukturi za područje Policijske uprave požeško-slavonske kao mjesta gomilanja prometnih nesreća katalogizirano je sedam opasnih mjesta na državnim cestama.   

1. FEROVAC, raskrižje državne ceste D51 i županijske ceste Ž4030, D51 dionica I, od km 9+600 do km 9+800;
2. JAKŠIĆ, zavoji na državnoj cesti D51, dionica I, od km 19+150 do km 19+450;
3. FEROVAC – KULA, zavoj na državnoj cesti D51, dionica I, od km 8+800 do km 9+100;
4. BILICE, dvostruki zavoj na državnoj cesti D525, od km 5+875 do km 6+000;
5. EMINOVCI, zavoj na državnoj cesti D51, dionica I, od km 21+700 do km 22+000;
6. FILIPOVAC, ravni cestovni potez na državnoj cesti D5, dionica V, od km 12+000 do km 13+100;
7. OBLAKOVAC, zavoj na državnoj cesti D51, dionica II, od km 8+700 do km 9+000.

U sklopu provođenja strateških aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa inicira se sanacija opasnih mjesta.

Cjelovita sanacija provedena je za tri opasna mjesta (Ferovac, Jakšić i Eminovci), na jednom upravo kreću radovi na sanaciju (Bilice), a kod jednog opasnog mjesta dogovorena je izrada Izvedbenog projekta sanacije opasnog mjesta (Oblakovac).   

Obzirom da se nakon sanacije opasnih mjesta i nadalje prati stanje sigurnosti na saniranim mjestima, te se na njima ili više ne događaju prometne nesreće ili su posljedice prometnih nesreća znatno blaže vidljiva je isplativost sanacije opasnih mjesta. Stoga, sukladno ustaljenoj praksi, određenoj dinamici i prihvaćenoj tehnologiji praćenja opasnih mjesta očekujmo da će u narednom periodu i sva ostala mjesta biti sanirana.



Stranica