Obavijest o otvaranju linije 116000 (telefon za nestalu djecu)

Slika //obiteljsko_nasilje01.jpg

 Obavještavamo vas da je Hrvatska agencija za poštu i telekomunikacije (HAKOM) odlukom od 26. travnja 2013. godine dodijelila Centru za nestalu i zlostavljanu djecu harmonizirani

 

Foto: Ilustracija

Obavještavamo vas da je Hrvatska agencija za poštu i telekomunikacije (HAKOM) odlukom od 26. travnja 2013. godine dodijelila Centru za nestalu i zlostavljanu djecu harmonizirani europski kratki broj za usluge od društvenog značaja „Pozivni centar za nestalu djecu“ čime će usluge ovog broja postati dostupne i u Republici Hrvatskoj.

Otvaranjem linije 116000 (usluge s posebnom socijalnom osjetljivosti) RH se pridružila kao 24. hotline za nestalu djecu u okviru Europske Unije gdje je ovaj oblik pomoći roditeljima i rodbini kao i samom nestalom djetetu već dostupan.

Osnovne usluge koje se pružaju putem 116000 europskog telefonskog broja za nestalu djecu su primanje prijave o nestanku djeteta, prosljeđivanje prijave policiji, pružanje podrške roditeljima i rodbini nestalog djeteta kao i pružanje dodatne podrške policiji u istrazi. U obavljanju ovih usluga, nevladina organizacija Centar za nestalu i zlostavljanu djecu koji i vodi 116000 telefon za nestalu djecu surađuje sa policijom i drugim organizacijama koje se bave nestalom djecom. Isto tako bitna je i međunarodna suradnja budući da nepostojanje nekadašnjih oblika granične kontrole između zemalja EU olakšava transport nestale djece s teritorija jedne zemlje članice EU u drugu zemlju članicu.

Telefonska linija 116000 biti će dostupna svaki dan 24 sata dnevno. Na pozive upućene liniji 116000 javljati će se djelatnici Centra za nestalu i zlostavljanu djecu koji su prošli određenu obuku za pružanje pomoći roditeljima nestale djece te će primati informacije od građana u slučaju nestanka djeteta i uz njihovu suglasnost, prosljeđivati će ih policiji i drugim nadležnim institucijama.



Stranica