- Objavljeno: 29.05.2012.
Tinejdžer sa stavom
Jučer je u prostorijama PU požeško-slavonske održana koneferncija za medije na kojoj je prezentiran projekt „Tinejdžer sa stavom“, aktivnosti koje su provedene u okviru projekta kao i
Foto: PU požeško-slavonska
Jučer je u prostorijama PU požeško-slavonske održana koneferncija za medije na kojoj je prezentiran projekt „Tinejdžer sa stavom“, aktivnosti koje su provedene u okviru projekta kao i rezultate tih aktivnosti. Projekt je proveden tijekom školske godine 2011/2012 na temelju prijave na natječaj Ministarstva znanosti obrazovanja i športa za udruge u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2011./2012. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa je projekt odobrilo i financiralo.
Nositelj projekta je udruga mladih grada Pleternice „Oppidum“. Partnerina projektu su Policijska uprava Požeško slavonska, Tehnička škola Požega i Udruga Zajednica – stručnost i multidisciplinarnost, Pleternica. Stručnu suradnjuna projektu pružili su Centar za socijalnu skrb Požega i Obiteljski centar Požeško slavonske županije.
Projekt je proveden s drugim razredima Tehničke škole Požega.
Cilj projekta je predložiti model prevencije i reakcije na vršnjačko nasilje u Požeško – slavonskoj županiji te umrežiti relevantne institucije – školu, Obiteljski centar, Centar za socijalnu skrb, Policiju i Udruge civilnog društva na zajedničkom zadatku prevencije nasilja
U okviru projekta provedena je anketa o percepciji vršnjačkog nasilja u školi za nastavnike i učenike te je održano predavanje za nastavnike i Vijećeroditelja. Održane su radionice za nastavnike (na temu „Razredna klima i vršnjačko nasilje”) i radionice za učenike (na temu„Nasilje i suprotstavljanje nasilju - Asertivni stil ponašanja: zauzeti se za sebe i poštivati druge”) te tematski roditeljski sastanci dok su na samom kraju projekta održani sportski susreti učenika.
Provedba projektnih aktivnosti pokazala je:
· da i učenici i nastavnici uočavaju pojavu učenika koji teroriziraju druge i učenika koji su žrtve,
· da učenici u slučaju kad su publika i promatraju nasilni događaj najčešće ne reagiraju i ne prijavljuju događaj,
· da se učenici kad su žrtva nedovoljno često obraćaju za pomoć odraslima,
· da postoji potreba zajedničkog definiranja djelotvorne strategije i konkretnog postupanja,
· da je uz kvalitetnu poduku o djelotvornim načinima suprotstavljanja nasilju i jasnu i sustavnu podršku odraslih većina učenika spremna birati nenasilnu komunikaciju: TINEJDŽER SA STAVOM je nenasilan učenik koji se zna zauzeti za sebe i poštivati druge,
· da zajednički nastup relevantnih institucija otvara komunikacijske kanale i olakšava rješavanje konkretnih problema.